Onsdag la Magnus Vatn fram planene for Warner Bros. Discoverys norske TV-meny. Han er ansvarlig redaktør i TVNorge og programdirektør i Warner Bros. Discovery Norge. Vatn lover å fortsatt «gå for tittelen norgesmester i humor».

– Vi skal gi folk en etterlengtet pause i hverdagen, med positivt ladede programmer man kan se sammen med andre. Det er i seg selv en viktig samfunnsfunksjon, spesielt i disse dager. Denne våren kommer vi med en fin blanding av velkjente formater og nysatsinger – krydret med knallsterke profiler, noe vi vet er en god oppskrift.

I humordramaet «MILF of Norway» spiller Mariann Hole en arbeidsløs og frustrert familiemor som slår seg opp på en slags OnlyFans-tjeneste med dristig innhold pakket inn i nasjonalromantisk emballasje. Foto: Warner Bros. Discovery

Blant nyhetene er det nye talkshowet til Else Kåss Furuseth, kort og godt kalt «Else!». Det blir kjente gjester, samtidig som hun ifølge kanalen «skal forene sin særegne humor med den personlige tonen kjent fra dokumentarene hun har laget tidligere».

Linn Skåber og Ine Jansen får sitt eget program kalt «Null stjerner», som skal være et humoristiske reiseprogram der de drar til stedene med de snåleste, dårligste, morsomste og mest uforståelige anmeldelsene på Tripadvisor.

«Null Stjerner» er et humoristisk reiseprogram med Linn Skåber og Ine Jansen. Foto: Warner Bros. Discovery

Ronny Brede Aase får sitt eget, tullete gameshow kalt «Skinnet bedrar», hvor han har samlet det Vatn kaller «Norges morsomste mennesker til gøyal gjettelek». Blant andre Jenny Skavlan, Linn Skåber, Jon Almaas og Harald Eia skal teste hvor gode de er på avsløre bløffmakere.

Seerfavoritter som «Kongen befaler» og «Alle» får også nye sesonger.

Et nytt humordrama dukker også opp: «MILF of Norway, der Mariann Hole spiller en arbeidsløs og frustrert familiemor som «slår seg opp på en slags OnlyFans-tjeneste med dristig innhold pakket inn i nasjonalromantisk emballasje».

– Det blir bunadsbilder de færreste har sett før, lover programdirektør Vatn.

Ronny Brede Aase skal lede et tullete gameshow for kjendiser kalt «Skinnet bedrar». Foto: Warner Bros. Discovery

I løpet av våren 2024 kommer strømmetjenesten Max, som blir den globale strømmetjenesten til Warner Bros. Discovery og allerede er lansert i USA, til Norge og Norden.

– Det skal være strømmetjenesten alle husholdninger bare må ha. Det blir en fantastisk samling av internasjonale serier og filmer av øverste klasse, blandet med det lokale innholdet nordmenn elsker, lovet Christina Sulebakk, managing director for Warner Bros. Discovery i Norden, på samme pressemøte.