Norge er et av 30 nye land som får reklame i feeden. Også land som Sverige, Italia, Spania, Mexico, India og Sør-Korea står for tur, melder kampanje.no. Fra før av Instagram hatt reklame i blant annet USA og Storbritannia.

Som Kampanje tidligere har skrevet, står norske markedsførere klare til å ta imot Instagram-reklamen med åpne armer.

Hver gang en ny kanal åpner opp for markedsføring vil alle være med, sier blant annet kreativ leder i Hyper, Lars-Petter Windelstad Kjos, til Kampanje.

Følg trd.by på Facebook

Instagram, som eies av Facebook, skriver ifølge Kampanje at annonsører nå kan legge ut reklamefilmer på opptil 30 sekunder.  I motsetning til vanlige Instagram-bilder, kan man klikke på annonsene. Instagram kommer også med et annonseprodukt der man kan bla mellom tre bilder.

Selskapet Neolab har testet Instagram-annonsering for den norske appen DeeMe i Brasil. Resultatene så langt knuser tilsvarende kampanje på Facebook, mener Neolab.