Den ferske nettbutikken Armourstore, som holder til på Lade, stakk av med prisen for årets nykommer i en av landets mest prestisjefylte nettbutikkonkurranser -  Netthandelsprisene 2015

- Det er ganske uvirkelig og veldig morsomt. Men vi har jobbet knallhardt siden vi startet opp, og dette er en fin lønn for strevet, sier daglig leder Ståle Bergmann i Armourstore.

Lik trd.by på Facebook

Har eksplodert

Som navnet tilsier selger de sport- og fritidsklær av merket Under Armour.

- Det har vært en enorm vekst av dette merket i USA de siste årene. Nå begynner det å ta av her i Norge også, hevder Bergmann.

Student og sliter med kronisk tynn lommebok? Slik holder studielånet ut måneden

Og salget foregår selvsagt hovedsaklig over nett. Selv om han innrømmer at de ikke hadde så mye peiling på hvordan man drev en nettbutikk da de startet sjappa.

- Jeg kan veldig lite om data og ingen av oss har bakgrunn fra internettverdenen. Vi har bare jobbet hardt og gjort det som har føltes riktig. Det har vært veldig lite vitenskap bak det vi har gjort, sier Bergmann.

Skal du på høstferie? Her er 5 ting du må vite før du shopper på ferie

Vil være en player

Men etter ett år og en pris i trofeskapet, så må de ha gjort sakene sine riktig. Og de har innsett at sosial medier er særdeles viktig for å nå ut til massene.

- Vi har truffet veldig bra på sosiale medier allerede og har brukt en del penger på det. Det er veldig viktig for oss. Hvis vi ikke har et sponset innlegg på Facebook, så stopper handelen med en gang, sier Bergmann.

- I år ble dere årets nykommer. Hva tenker dere om veien videre?

- Vi satser stort og har tenkt å være en player i markedet videre fremover. Vi kjemper mot store aktører, så konkurransen er veldig stor. Vi må bare være smarte og benytte av oss de midlene vi har, sier Bergmann.