trd.by har tidligere skrevet om Gobi, en Snapchat-lignende app med nye funksjoner, som er utviklet av en gjeng bestående av NTNU-studenter.

Appen har nå vært ute i om lag 10 uker og rundt 7500 har lastet ned appen. Og det med et minimalt promoteringsbudsjett.

- Vi har brukt rundt 1000 kroner på promotering på appen. Vi har valgt å spre den rolig for å se om appen klarer å vokse og leve av seg selv her i byen. Nå har vi fått bekreftet på at den klarer det, sier Kristoffer Lande, en av gründerne bak appen..

Lik trd.by på Facebook

Vil ta over Norge

Nå vil Lande og resten av Gobi-gutta spre appen over hele Norge. Men da må markedsføringsbudsjett opp noen hakk. For å få det til har de fått med seg Gustav Magnar Witzøe (22) på laget, som er god for 414 millioner kroner.

- Hvorfor har du valgt å gå inn som investor?

- Det er veldig morsomt å se på utviklingen som Gobi-teamet har hatt. Det er et spennende prosjekt som jeg vil være en del av, forklarer Witzøe.

- I tillegg så blir dette en god læringsprosess for meg også, legger Witzøe til.

Gobi-teamet: Fra venstre: Morten Stulen, Kristoffer Lande (på taket), Andreas Øgaard, Lars Erik Fagernæs og Kristian Rekstad. Foto: privat

Gobi-gutta har imponert oss i år: Se ni andre gutter som har gjort det samme

Kjendishjelp

Og nå starter jobben med å få brukere over hele landet til å bruke Gobi.

- Hvordan skal dere klare det?

- Først og fremst ved å få offentlige personer til å bruke appen. Personer med mye innflytelse på sosiale medier og som samtidig kan være gode representanter for Gobi, sier Lande, som foreløpig ikke kan røpe hvilke personer det er snakk om.

Lande sier at veien videre blir å spre Gobi globalt. Men de tar et steg av gangen.

- Vi vil fokusere på å få Gobi til å lykkes i Norge først, sier Lande.

Hørt om Jodel? Det er en anonym app som tar Trondheim med storm!

Det er ikke bare Gobi som gjør det stort på app-fronten: Over 15 000 har lastet ned Eriks drikkelek-app