Forrige uke ble det klart at Forbrukerombudet mener at reklamen som lokker kvinnelige studenter til å inngå forhold med såkalte «sugardaddies» er ulovlig, melder VG.

– Denne typen markedsføring bryter klart med likeverdet mellom kjønnene og er derfor ulovlig, sier forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth til VG.

Nettstedet har inntil videre stanset kampanjen.

Hold deg oppdatert! Følg trd.by på Facebook

Kommer om to-tre uker

Rich Meet Beautiful-gründer Sigurd Vedal er imidlertid fast bestemt på at kampanjen skal videre til de andre store byene i Norge snart.

– Vi skal være på plass i Stavanger, Bergen og Trondheim innen to-tre uker slik planene foreligger nå, skriver han i en e-post til byas. LES OGSÅ: 22 000 fulgte Rebekka på Instagram. Så ble profilen stengt

– Mer kjønnsnøytral

Vedal selv mener ikke at den omstridte kampanjen er kjønnsdiskriminerende, men forteller at nettdatingtjenesten nå vil gjøre noen endringer i kampanjen.

– Vi ønsker at reklameplakaten skal oppfattes mer kjønnsnøytral ovenfor menn og kvinner. Vi ønsker å følge loven og samarbeide med Forbrukerombudet, men vi ser ikke på plakaten som kjønnsdiskriminerende, legger han til.