Mens halvsøsteren Kim Kardashian ønsket å «knuse internett» med et bilde av sin nakne bakdel i 2014, klarte Jenner å skape røre i finansverdenen med én enkelt Twitter-melding:

«så … er det andre som ikke åpner Snapchat mer? Eller er det bare meg … ugh, dette er så trist», skrev hun.

Kjenner har 24,5 millioner følgere på Twitter. Business Insider Nordic brukte samme dag overskriften «Kylie Jenner har akkurat varslet Snapchats død».

Dagen etter røk Snap-aksjene ned i verdi med opp til 8 prosent – og reduserte på et tidspunkt torsdag markedsverdien til selskapet med over 10 milliarder kroner. Det endte noe bedre torsdag da børsen stengte, med drøye 6 prosent verdifall, ifølge USA Today.

Dette kostet Snap Inc på et tidspunkt over 10 milliarder kroner i aksjefall. Foto: Skjermdump: Kylie Jenner/twitter

Jenners følgere hengte seg på tweeten med sine respektive klagesanger over den nye versjonen. Totalt skal Snapchat ha 187 millioner brukere, men møter nå sterk konkurranse fra Facebook.

Ifølge BBC har Snap slitt med å beholde sine såkalte influensers, som gjerne melder overgang til andre sosiale medier. Kylie Jenner har vært en av de viktigste.

Og det hjalp tilsynelatende lite på Wall Street at Jenner bare 11 minutter senere la ut en ny melding på Twitter, der hun modererte seg litt :

«Elsker deg fremdeles, Snap … min første kjærlighet».

Nå spørs det om Snap-sjef Evan Spiegel holder på påstanden han kom med tidligere i februar, der han ifølge BBC mente at brukerne «bare trengte tid til å bli vant til» den nye versjonen som kom i november.