• Aktuelt
  • Underholdning
  • Livsstil
  • Meninger
  • Uteliv
  • Trening
  • Kultur
foto
I 34 prosent av innleggene i analysen ber influenserne om tjenester i form av å like videoen, kommentere innlegget, eller følge influenseren i sosiale medier. Foto: Lise Åserud / NTB
Aktuelt

Medietilsynet: Influensere eksponerer barn og unge for svært mye reklame

Nær annethvert innlegg hos fjorårets mest populære influensere inneholder reklame. Ett av tre innlegg er relatert til tobakk, alkohol, kropp eller vold.

NTB – Mette Estep
Publisert: 13. april 2023 kl. 13:55
Del denne artikkelen på Twitter Del denne artikkelen på e-post
Utforsk tema:
  • TikTok
  • Kroppspress
  • Sosiale medier
  • Influencer
  • Ung
  • Medietilsynet
Ansvarlig trd.by
Line Dreier Pevik
Utviklingsredaktør Adresseavisen
Christer Solbakk Johnsen
Sjefredaktør Adresseavisen
Kirsti Husby
Kontakt og tips
trd.by@adresseavisen.no
Telefon
46 40 72 00

Adresseavisen arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Se også Redaktøransvar. Adresseavisen har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2023 © Adresseavisen.

Informasjon om bruk av «cookies» og personvernpolicy.
Informasjon om åpenhetsloven.