Programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 kaller premieretallene for «en fantastisk start».

I snitt så 569.000 seere «Kompani Lauritzen» på TV 2 og TV 2 Sumo lørdag, noe som gir en andel på 48,3 prosent i den kommersielle målgruppen 20–49 år, og 39,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Inkludert opptak, reprise og TV 2 Sumo er det 865.000 som har sett programmet så langt.

– Det er ellevilt at så mange velger dette programmet, og tilbakemeldingene vi har fått etter premieren i sosiale medier har vært rekordmange og utelukkende positive, sier Haldorsen om den ti episoder lange, Seefood-produserte serien som hun kaller en «konkurransedrevet reality med masse humor og varme».

Dag Otto Lauritzen har utnevnt seg selv til oberst, og Kristian Ødegård er hans nestkommanderende – og kaptein. Han har ifølge pressemeldingen «utkommandert 14 kjente nordmenn som han mener har et uforløst potensial».

Gjennom disiplin, beinharde øvelser og uforutsette prøvelser skal kjendiser som Vinni, Lise Karlsnes, Emil Solli-Tangen, Abiel Tesfai, Henrik Thodesen, Wanda og Vita, Lazz og Håvard Lilleheie bli «den beste versjonen av seg selv».