Den britiske produsenten bak den snart premiereklare konkurranserealityen «Squid Game: The Challenge» sier man tenkte omhyggelig gjennom hvordan man skulle avbilde «skytingen» av dem som tapte.
Disney utsetter storfilmer etter Hollywood-streik
Dette i kontekst av krigene i Ukraina og Midtøsten, så vel som de hyppige skoleskytingene i USA. Når de små fjernstyrte spesialeffektene som simulerer treff og som alle spillerne bærer på seg, eksploderer, vil væsken ikke være rød – men svart.
– Det er aldri blodig, lover produsent Stephen Lambert til The Guardian.
«Squid Game: The Challenge» har premiere på Netflix 22. november, og der er den sørkoreanske suksesserien omskapt til det strømmetjenesten kaller «verdens største realitykonkurranse noensinne».
456 spiller skal kjempe om å vinne 4,56 millioner dollar, over 50 millioner kroner. Det skjer gjennom ti episoder, der den første heter «Red Light, Green Light» etter den brutale «stolleken» i originalen – og den gigantiske robotdukken Young-hee dukker opp. Traileren ble sluppet onsdag.
– Et svært uvanlig prosjekt, sier produsent Lambert om å lage reality av en dramaserie som forestilte en reality med dødelig utgang for taperne.