Rosenborg havnet på en 2. plass - bare bak skistjernen Petter Northug, melder rbk.no.

- Vi har spurt over 200 norske sponsorer , på tampen av 2015, om hvem de mener er det mest spennende sponsorobjektet for tiden. Det er første gang vi gjennomfører en slik undersøkelse, den er interessant fordi den dette handler om hva de som sitter på pengene er opptatt av, sier daglig leder i Sponsor Insight Vegrad Arntsen til VG, ifølge rbk.no.

Sjekk de drøye Instagram-bildene RBKs nye spiss legger ut

Mosviks store sønn, Petter Northug, kom altså på førsteplass med 11 prosent, mens ni prosent mener "troillongan" er det heteste reklameobjektet. Dermed er Rosenborg foran håndballjentene, Therese Johaug, Aksel Lund Svindal og skilandslaget for å nevne noen.

- Rosenborg overrasket oss litt. Det handler nok om historien til klubben, Molde har jo for eksempel gjort det bedre de siste årene, men er ikke inne på listen, sier Arntsen, ifølge rbk.no.

Flere idrettsaker på trd.by finner du her