Det viser en ny undersøkelse om norske husholdningers seervaner utført av Ipsos MMI på oppdrag fra Canal Digital Kabel og Telenor.

- Til tross for at vi lever i en netthverdag med flere mulige skjermer å se på, lever TV-formatet i beste velgående nesten uavhengig av hva slags innhold vi ser, når man ser og om det er on-demand eller direkte, sier Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge.

Over 8 av 10 eller 84 prosent, ser helst film på TV, mens tilsvarende tall for sport er 69 prosent. 38 prosent foretrekker YouTube-klipp på datamaskinen.

For dem som liker å se sport, er vinteridrett mest populært. Håndball kommer som nummer to. Over halvparten eller 54 prosent, av den mannlige befolkningen vil se fotball på TV.

I undersøkelsen oppgir dem som har svart at norskproduserte «Nobel» og «Frikjent» var de TV-seriene folk var mest interessert i eller så på regelmessig. Amerikanske serier som «Game of Thrones» og «Grey's Anatomy» følger like bak.