Forrige uke viste en undersøkelse gjort av Kantar Media at Facebook nå blir betegnet som et «gamlismedium».

Hele 43 prosent av befolkningen i alderen 15 til 29 bruker mindre tid på det sosiale mediet.

Nå melder nettstedet Techcrunch at Facebook jobber med en ny tjeneste kaldt LOL, som er ment til å appellere til yngre tenåringer. Tek.no har også omtalt denne testingen.

Samlested for «memes»

Så langt har LOL blitt testet ut av 100 high school-elever i USA. Der har den vanlige «watch»-knappen i Facebook-appen blitt byttet ut med en LOL-knapp.

Der kommer man rett og slett til en strøm fylt av «memes» og GIF-er, kategorisert i ulike temaer.

- Prøver forgjeves å være ung og hip

Så langt har ikke reaksjonene på denne tjenesten vært særlig positiv. Techcrunch påpeker at innholdet i LOL er flere uker gammelt, og at det oppleves som utdatert.

– Våre kilder sier at LOL-designet føles «cringey». Som at Facebook prøver forgjeves å være ung og hip, skriver Techcrunch.