- Vi skal være der det skjer hele tiden. Være tett på spillerne både som spillere og privatpersoner. Men også trenere, støtteapparat og de øvrige i og rundt Rosenborg, sier produsent Anders Sæther til RBK.no.

Følg trd.by på Facebook

- God underholdning

TV-serien kommer på Max, og de skal følge fotballklubben et helt år. Serien skal sendes foran sesongen i 2017. Filmingen er allerede startet, og grunnen til at den lages er enkel:

- Det sier seg selv. Det er Norges beste klubb med en fantastisk historie, og hadde en eventyrsesong i fjor. Det er mange profiler i og rundt klubben, så vi er sikre på at dette blir god underholdning, sier han.

Kåre Ingebrigtsen mener serien passer perfekt til bransjen.

– Dette er et prosjekt vi har sagt ja til fordi vi vet at det er stor interesse rundt Rosenborg. Vi må lære oss å leve med distraksjoner samtidig som publikum nå inviteres til å være med inn i de innerste sirklene. Vi er en del av underholdningsbransjen, og nå inviterer vi alle RBK-fans og fotballsupportere til å ta del i dagliglivet i Rosenborg, sier Kåre Ingebrigtsen.

RBK er landets nest heteste sponsorobjekt. Bare slått av en annen trønder.

- Har fått fri tilgang

Eivind Landsverk, programdirektør i Discovery Networks, er stolt over å ha fått til dette.

- Vi har fått åpne dører og fri tilgang til alt som skjer i kulissene når Norges største og beste fotballag skal gjenta fjorårets suksess-sesong og kjempe om en plass i Champions League. Alle som opplevde RBKs storhetsdager i Europa på 90- og 2000-tallet, har et forhold til klubben, enten de vil innrømme det eller ei. Rosenborg er en klubb med fans over hele landet, noe som er unikt i norsk sammenheng. Vi er stolte og glade for å ha fått dette i stand, og tror dette blir et perfekt vorspiel til Tippeligaen starter på Discovery-kanalene i 2017, sier han til RBK.no.

Sjekk den nye RBK-stjernens smådrøye Insta-bilder.