Det sier Kathrine Opshaug Bakke, produktdirektør på FINN torget i en pressemelding.

Koronatiltakene regjeringen innførte for å bremse smitten, har uten tvil påvirket oss. Ikke bare har hverdagen blitt en helt annen: Skoler og barnehager holder stengt, mange har hjemmekontor eller er blitt permittert, og kinoer, utesteder, treningssentre og konsertscener har lukket dørene.

Dette er noe som også påvirker hva vi søker etter på Finn.no - Norges største markedsplass: På topplista over søkeord i perioden 12. - 25. mars finner vi blant annet sykkel, antibac, trampoline, Nintendo, skrivebord og Playstation 4.

Hjemme-optimalisering

– Søkeord-statistikken representerer helt klart tiden vi er inne i. Vi ser for eksempel at sykkel er på topp, som sikkert har sammenheng med at treningssentre er stengt og mange ønsker alternative treningsmetoder og aktiviteter, sier Bakke i pressemeldingen.

Hun legger til at det er tydelig at folk er på utkikk etter ting som kan optimalisere hjemmekontoret eller underholde barn.

Antibac er også langt oppe på listen. Finn presiserer imidlertid at tjenesten ikke lenger tillater annonsering av slike produkter, som for eksempel munnbind, støvmaske og desinfiseringsprodukter.

Finn tillater ikke lenger annonsering av «koronaprodukter», som munnbind og desinfiseringsprodukter. Foto: Lise Åserud

På Torget er nå de mest populære kategoriene: «fritid, hobby og underholdning», «sport og friluftsliv», «elektronikk og hvitevarer» og «hage, oppussing og hus».

Topp 10 søkeord

(i perioden 12. - 25. mars 2020)

Hele Finn.no:

  1. Sykkel

  2. Antibac

  3. Rolex

  4. Sofa

  5. Skrivebord

  6. Hagemøbler

  7. Playstation 4

  8. Nintendo switch

  9. Trampoline

  10. TV

Finn Torget:

  1. Sykkel

  2. Rolex

  3. Antibac

  4. Sofa

  5. Skrivebord

  6. Hagemøbler

  7. Playstation 4

  8. Nintendo switch

  9. Trampoline

  10. TV

For ordens skyld: Trd.by eies av Polaris media, som også har eierandeler i Finn.