Du har kanskje fått med deg den siste oppdateringen hos Snapchat, der en egen avdeling i appen kalles Spotlight. Her vises de mest populære videosnuttene fra brukerne fram, og blir i praksis en Tiktok-konkurrent, skriver Tek.no.

I forbindelse med lanseringen - trolig for å stimulere økt bruk hos brukerne - vil Snapchat premiere de beste videoene med opp til én million dollar - hver eneste dag.

Ut året - men kan forlenges

Dette gjelder enn så lenge ut året, og du må være over 16 år og innhente samtykke fra foresatte der det er påkrevd. Snapchat utelukker heller ikke muligheten for å forlenge premieringen.

Om du skulle vinne fram og få pengepremien, vil Snapchat ta kontakt gjennom chatfunksjonen i appen, skriver Tek.no.

Alle kan gå viralt

Du trenger ikke ha en stor følgerskare, være kjendis eller influenser for å nå fram med innholdet på Spotligt. Snapchat opplyser at det er innholdet som skal stå i fokus, og algoritmene analyserer hvorvidt videoen fenger seerne.

Både private og åpne profiler kan poste til Spotlight, og kan være opptil 60 sekunder lange.