Du har kanskje fått med deg den siste oppdateringen hos Snapchat, der en egen avdeling i appen kalles Spotlight. Her vises de mest populære videosnuttene fra brukerne fram, og blir i praksis en Tiktok-konkurrent, skriver Tek.no.
I forbindelse med lanseringen - trolig for å stimulere økt bruk hos brukerne - vil Snapchat premiere de beste videoene med opp til én million dollar - hver eneste dag.
Snapchat har kjøpt norskutviklet musikkapp
Ut året - men kan forlenges
Dette gjelder enn så lenge ut året, og du må være over 16 år og innhente samtykke fra foresatte der det er påkrevd. Snapchat utelukker heller ikke muligheten for å forlenge premieringen.
Om du skulle vinne fram og få pengepremien, vil Snapchat ta kontakt gjennom chatfunksjonen i appen, skriver Tek.no.
Videoen av Jørgen (24) fra Trondheim som setter seg på kaninen Bun (4) er sett av over 16 millioner
Alle kan gå viralt
Du trenger ikke ha en stor følgerskare, være kjendis eller influenser for å nå fram med innholdet på Spotligt. Snapchat opplyser at det er innholdet som skal stå i fokus, og algoritmene analyserer hvorvidt videoen fenger seerne.
Både private og åpne profiler kan poste til Spotlight, og kan være opptil 60 sekunder lange.