Nå kan du vise hvem du er, ved å vise musikksmaken din på Tinder. Spotify blir integrert på Tinder for å finne matcher med samme musikksmak til deg. Det skriver Spotify i en pressemelding.

Følg trd.by på Facebook

Har du ikke Spotify, kan du likevel spille topp-musikken Tinder-brukere har lagt ut på sin profil. Har du derimot Spotify, kan du se hvilke artister dere har felles. Du kan velge ut såkalte «anthem» for å definere hvem du er.

Fra før får du forslag på Tinder basert på hvem du «swiper» til høyer, felles venner og felles interesser. Nå blir altså musikk også en faktor som spiller inn.

Spotify har møtt hard konkurranse, og har ikke klart å gå i pluss i regnskapet, skrev NTB i mai.

– Vi tror at vår modell er lønnsom på sikt, og at den vil generere betydelige inntekter etter hvert som vi øker rekkevidden, heter det fra selskapet.

Spotify har 40 millioner betalende brukere på verdensbasis, noe som er mer enn konkurrentene Apple Music og Tidal. De har 17 og 4,3 millioner brukere. Tidligere i år reduserte Spotify prisen på familieabonnementet sitt.