Karianne Almås fra Børsa har jobbet som bryllupsplanlegger i 10 år, og planlegger nå rundt 30-50 bryllup i året.

- Som bryllupsplanlegger er det veldig viktig å ha bred kompetanse, og for meg er det viktig å ikke bare synse, men faktisk vite hva jeg driver med, sier hun til trd.by.

Følg trd.by på Facebook

- Det er de samme buntene hele tiden

På grunn av dette valgte Karianne blant annet å utdanne seg som blomsterdekoratør, og tar nå en mesterprøve innenfor blomster.

Karianne Almås har jobbet som bryllupsplanlegger i 10 år. Foto: Kristin Heggdal

Siden det går mot jul og lavsesong på bryllupsfronten, startet hun pop up-butikk i Dronningens gate i Trondheim.

- Butikken er et motsvar til de andre kjedebutikkene, som er veldig like. Det er de samme buntene hele tiden, og som kunde tenker man kanskje ikke så mye over det, man kjøper det som tilbys, sier hun.

Nå er det liv i disse lokalene igjen

Karianne kaller butikken et motsvar til de andre kjedebutikkene. Foto: Kristin Heggdal

- Skandinavisk utrykk

30-åringen har også en nettbutikk hvor hun selger blomster til alle anledninger.

- Når folk vil ha det litt unike, kommer de til meg. Og det er ikke blomstene i seg selv som er så spesielle, men det er måten jeg setter dem sammen på. Jeg har veldig respekt for hele blomsten, for eksempel med en rose vil jeg ikke bare bruke rosehodet, men også hele stilken, sier hun.

Glad i pop up? Her har det også åpnet en midlertidig butikk

... og her har det poppet opp en frisør med 90-tallstema

Karianne fokuserer på å bruke hele blomsten når hun lager oppsatser. Foto: Kristin Heggdal

Karianne vil heller ikke ha blomster fulle av dilldall.

- For meg er ikke juleblomster bare glitter, julekuler og slikt, jeg fokuserer heller på det naturlige, og gir det et skandinavisk utrykk, sier hun.

- Når folk vil ha det litt unike, kommer de til meg. Foto: Kristin Heggdal

NYHET: Dansk-inspirert interiørbutikk på plass i Trondheim

Drømmer ikke om fast blomsterbutikk

Butikken åpnet 1. desember og kommer til å stå ut måneden.

- Hvordan har det gått så langt?

- Det har gått bra, det er økende trafikk med kunder, sier hun.

Derimot forteller hun at det ikke er en drøm å ha fast blomsterbutikk.

- Det er noe med den innovasjonen som kommer når du tør å satse litt, det tror jeg ikke den gjør hvis man står i samme butikk dag ut og dag inn, sier hun.