Som strømmetjenesten konstaterer i sosiale medier, blant annet på Facebook:

«Det tok over 10 år for Hwang Dong-hyuk å få laget Squid Game. Det tok bare 17 dager og 111 millioner fans globalt for at den skulle bli Netflix sin største serie noensinne».

Netflix offentliggjorde mandag at «Squid Game» nådde ut til 111 millioner kontoer på verdensbasis, som så minst to minutter på serien, i løpet av sine første 17 dager.

Her er Park Hae-soo, Lee Jung-jae og Jung Ho-yeon i en scene fra den sørkoreanske dramathrilleren «Squid Game», som har truffet en nerve – med sin handling der økonomisk pressede mennesker spiller et dødelig barnespill for å unnslippe gjelden. Foto: KIM HONG-JI / Reuters

Strømmetjenesten bruker ifølge The Verge å måle seriers slagkraft i en 28-dagers periode, og «Squid Game» var den første serien som passerte 100 millioner i dette tidsrommet.

Serien ligger på førsteplass som mest sette Netflix-serie i 94 land etter premieren 17. september, og det er alle land der man lager en slik toppliste. Den har også toppet i 21 dager i USA, noe som er ny rekord for en ikke-engelskspråklig tittel.

The Netflix series "Squid Game" is played on a mobile phone in this picture illustration taken September 30, 2021. REUTERS/Kim Hong-Ji/Illustration NTB kultur Foto: KIM HONG-JI