For øyeblikket har Youtube reklameavbrudd der de kun viser èn reklamefilm av gangen, før du igjen får lov til å fortsette med å se hva enn du ser på.

Nå har tjenesten derimot begynt å teste lengre, men færre reklamesnutter. Det skriver blant andre Mobilemarketer og Tek.no.

Dobbelt så lange avbrudd

Undersøkelser gjort av Google skal ha vist at reklamepausene har større effekt om brukerne ikke blir forstyrret like ofte.

Den nye reklamemodellen skal ifølge Google selv redusere avbruddene med inntil 40 prosent. Nå skal brukerne derimot bli servert to reklamesnutter på rappen.

Heldigvis ser det ut til at Youtube fortsatt vil la oss hoppe over reklamen før selve videoene starter.

Utrulling de neste ukene

Før året er omme vil reklameavbruddene derfor bli dobbelt så lange for mange brukere, skriver Tek.no.

Endringen for deg som bruker Youtube på stasjonær eller bærbar datamaskin, vil komme i løpet av de kommende ukene. Ser du via mobil og Smart-TV, vil det først skje i 2019.

Du kan fortsatt abonnere på Youtube Premium, slik at du unngår reklame helt.