Da moteuka for menn gikk av stabelen i Paris i fjor sommer, kunne sjefsdesigner for Balenciaga, Demna Gvasalias, spå at årets mest trendy vesker er store med stor S, og gjerne i vårlige farger som gul og blå.
En stor, blå veske.. Ringer det noen bjeller?
Den blå Arena Creased-Leather Holdall-vesken fikk særlig mye oppmerksomhet på catwalken, muligens fordi den ligner mistenkelig mye på den ikoniske blå Ikea-posen som finnes i de tusen hjem:
Ny trend: Nå skal nettingstrømpa være over buksekanten
Laget it-plagg med DHL-logo
Dette er ikke første gang Demna Gvasalias ser til andre for inspirasjon. Før han tok over jobben som sjefsdesigner i Balenciaga i 2015, etter Alexander Wang, jobbet han i Vetements.
Der designet han det som ble et av fjorårets aller mest hypede plagg, som var å se på it-jenter over hele verden.
En gul t-skjorte med det som ligner på det tyske transportfirmaet DHLs ikoniske logo. Det er faktisk vanskelig å se forskjell, så like er de (DHL skal ha godkjent kopieringen).
Den eneste forskjellen er vel kanskje prisen. For mens Vetements DHL-variant koster 2.300 kroner, kan du få en original DHL for en brøkdel av prisen.
Les også: JohnnyLove-gründer: - Dropp allværsjakka!
Ta på slike klær i skiftende trøndervær
Stor prisforskjell
Stor prisforskjell er det også når det kommer til årets it-veske.
For mens Balenciagas blå veske har en prislapp på 12.600 kroner, kan du få en original Ikea-veske for en femmer.
Hvis du ikke allerede har en blå Ikea-pose liggende hjemme i skapet, må du skynde deg.
I sommer meldte Ikea at de i løpet av 2017 lanserer en helt ny Ikea-pose, som er grønn og grå i stedet for gul og blå.
Denne hører til et samarbeid Ikea har gjort med det danske designhuset Hay.
Så da er det vel bare til å legge helgas handletur til Ikea, tenker jeg!
Det er forresten ikke bare menn som skal ha en stor blå veske i sommer, en lignende variant er også med i Balenciagas sommerkolleksjon for kvinner:
Les også: Alejandro (21) har brukt to mill. på å lage eget klesmerke