I snitt satt personer mellom 10 og 76 år foran TV-skjermen i 126 minutter hver dag i april, en økning på 20,4 prosent fra samme måned i 2019, ifølge Kampanje.

Mest tid brukte seerne på NRK. Hele 47,5 prosent av TV-tittingen ble gjort på en av NRKs tre kanaler, hvorav hovedkanalen NRK1 alene tok 40,4 prosent av all seing på linær-TV i april. Det er en vekst på 12,8 prosentpoeng fra samme måned i 2019.

For de kommersielle kanalene ble april en tøff måned. TV 2 hadde en samlet andel på 24,3 prosent, som er ned 5,9 prosentpoeng fra samme måned i fjor.

Mens hovedkanalen TV 2 gikk ned 3 prosentpoeng til 15,7 prosent, var Nyhetskanalen den eneste kommersielle TV-kanalen med betydelig vekst. Kanalen gjør sin tredje beste måned noensinne, etter mai 2018 og mars 2020, og har gått opp 1,2 prosentpoeng til 4,9 prosent.

Også Discovery, som blant annet har TV Norge i stallen, og Nordic Entertainment Group, som har TV 3, hadde nedgang i april.