For tre dager skrev adressa.no NTNU-studentene Tobias Linkjendal (23), Juul Arthur Ribe Rudihagen (23) og Hanna Agersborg Aanjesen (24), som står bak det spesielle magnet-spillet "Magination".

Spillet er ikke i butikkhyllene, men har allerede blitt en snakkis på internett. Lanseringsvideoen av spillet har over 100 millioner visninger.

- Internett er helt sykt. Vi la ut to kule videoer på for å få tilbakemelding fra folk med litt peiling. Det sa «boom», og spredte seg rundt. Intensjonen vår var ikke markedsføring, men vi må jo si at det var perfekt timing, sa Linkjendal til adressa.no.

Lik trd.by på Facebook

- Helt sinnsykt

I samme intervju forteller studentene at de har vært nødt til å legge ut av egen lomme, for å få bedriften til å gå rundt. Det ser det ut til at de slipper nå.

I går ble nemlig spillet lagt ut på Kickstarter, der hvem som helst kan spytte penger inn til prosjektet. Målet til Magination-gründerne var 85 000 kroner. Det tok knappe 50 minutter før de nådde det målet, ifølge dusken.no.

- Vi tulla om at det skulle bli finansiert på under en time. Dette her er helt sinnsykt, sier Juul Arthur Ribe Rudihagen til dusken.no.

Tobias Linkjendal (23), Juul Arthur Ribe Rudihagen (23) og Hanna Agersborg Aanjesen (24) tar en pause på kontoret, med en runde «Magination» Foto: MARI SVENNING

Over 160 000

I skrivende stund har Magination sanket inn 166 526 kroner, og Kickstarter-kampanjen fortsetter til 18. desember. Fremtiden ser med andre ord lys ut for magnet-spillet.

"Magination" består av magnetiske brikker i forskjellige former og farger, som skyver og trekker hverandre, når man rører dem. Gründerne liker å beskrive det som en kreativ plattform, hvor spillere selv kan velge hva de vil spille, skriver adressa.no.

Skaperne ser for seg at folk skal utvikle spillet i felleskap, og lage sine egne regler som de kan dele på internett.

Flere NTNU-gründere gjør det bra om dagen: Trøndelags rikeste 22-åring spytter penger inn i NTNU-app