• Aktuelt
  • Underholdning
  • Livsstil
  • Meninger
  • Uteliv
  • Trening
  • Kultur
foto
Forskeren la eksperimentene til lampeavdelingen i en Ikea-butikk i Sverige. Illustrasjonsfoto. Foto: l i g h t p o e t / Shutterstock / NTB scanpix
Aktuelt

Lukt og lyd får oss til å kjøpe mer

Svensk forsker har undersøkt hvordan sanseinntrykk påvirker oss når vi handler.

foto
Line Pevik
Publisert: 30. november 2017 kl. 10:58 Oppdatert: 6. september 2019 kl. 11:36
Artikkelen er mer enn fem år gammel
Del denne artikkelen på Twitter Del denne artikkelen på e-post
Utforsk tema:
  • Handel
  • Forskning
  • Shopping
  • Nyhetern
Ansvarlig trd.by
Line Dreier Pevik
Utviklingsredaktør Adresseavisen
Christer Solbakk Johnsen
Sjefredaktør Adresseavisen
Kirsti Husby
Kontakt og tips
trd.by@adresseavisen.no
Telefon
46 40 72 00

Adresseavisen arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Se også Redaktøransvar. Adresseavisen har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2023 © Adresseavisen.

Informasjon om bruk av «cookies» og personvernpolicy.