Fra 1. oktober stenger Strå blomsterverksted for drop-in. Det annonserer eier Camilla Lund Ohrvik i et lengre og personlig innlegg på Strås Instagram.

Butikken har holdt åpent på Bakklandet siden 2016. Nå blir Strå et rent verksted for blomster.

– Det var kanskje på tide med et skifte, sier Ohrvik til Trd.by.

Dørene stenger, men driften fortsetter – i en annen form. Bildene er tatt i en annen anledning. Foto: Christine Schefte

For logistikken gikk ikke lenger opp for Strå-gründeren. På Instagram skriver hun:

«Det har tatt meg over 4 år å erkjenne at vi ikke er en «vanlig» familie, med sykdom som gjør at vi må planlegge dager og tilrettelegge. Å kombinere dette med faste åpningstider, har vært veldig utfordrende til tider.»

Les hele innlegget i bunnen av saken.

Stenger ikke helt

Omsetningen de siste par årene og etter koronaen gjorde at Ohrvik ikke lenger fikk puslespillet til å gå i hop, følte hun.

– Jeg er mye alene med barna. De siste seks årene har jeg følt at jeg alltid er på et annet sted enn jeg burde vært. Jeg er aldri 100 prosent til stede, ikke på jobben heller. Jeg tenker på de som også trenger meg hjemme. Det er ikke noen god følelse, sier hun.

Ohrvik sier det vil holdes både kundemøter og workshop-er i lokalet, som fortsatt vil bugne av blomster og planter som før. Foto: Marthe Hårstad

Da Trd.by skrev om at Strå åpnet, sa Ohrvik at hun egentlig bare ville åpne et blosmterverksted.

Butikken åpnet hun fordi hun manglet et nettverk da.

– Jeg skal nå starte det verkstedet jeg skulle startet for seks år siden. Det handler om at jeg nå har jobbet meg opp et navn sånn at jeg lettere kan lukke dørene. Så egentlig er det en gladsak, sier Ohrvik og smiler.

Lettet over responsen

Buketter, kranser og oppdrag til anledninger som bryllup og begravelser vil fortsatt kunne bestilles gjennom nettsiden.

– Jeg har lyst til at vi skal bli bedre på egenproduserte produkter. Vi gjør allerede masse, men det er det som gjør oss annerledes, mener Ohrvik.

Ohrvik er lettet over forståelsen hun mottar på Instagram og av kunder i butikken om valget hun har tatt.

– Jeg har kanskje tenkt at jeg ikke skulle få så mye forståelse, sier hun.