Den skjønnhets-interesserte BI-studenten går sisteåret på bacheloren i markedsføringsledelse i Oslo.

Og nå driver hun også en nettbutikk – nesten – helt alene: Thatglow.no.

– Jeg har alltid hatt lyst til å være min egen sjef, og jeg har alltid vært veldig opptatt av hudpleie, sminke og hår. Jeg ville starte opp en nettbutikk med produkter som jeg 100 prosent kan stå inne for, og så har det sklidd mer og mer over til selvutvikling, sier Refseth.

Trd.by møter Refseth på Emmelines kafé å Revi-senteret på Tiller. Her jobber hun fra PC-en. Foto: Ole-Fredrik Lambertsen

22-åringen begynte på studiene i 2020, under koronaen. Det ble ekstra krevende, noe en undersøkelse fra samme høst viste at gjaldt mange flere.

– Jeg begynte å studere da det var på sitt verste. Jeg flyttet til en ny by uten å kjenne noen. Det var helt nedstengt i Oslo, og du ble tatt fra alt av rutiner, sier Refseth.

Var alene og nedstemt

Derfor begynte hun med å notere i en takknemlighetsjournal – om blant annet hva hun var takknemlig for den dagen.

– Jeg hadde ikke hørt om dette før korona. Dagene var veldig like, og jeg var nedstemt på et tidspunkt. Da hjalp det å skrive ned hva de sterkeste minnene fra den dagen var og hva jeg var takknemlig for, sier Refseth.

– I senere tid har jeg villet lage en egen takknemlighetsjournal som kan hjelpe andre. Derfor er slagordet til nettbutikken min så viktig: «din indre og ytre glød», sier den unge gründeren. Foto: Ole-Fredrik Lambertsen

Nå har hun kastet seg i vei og designet sin egen takknemlighetsjournal, som hun sier skal være for alle, uansett kjønn. Den skal hun selge i nettbutikken, som per nå i hovedsak består av hudpleieprodukter og hårklyper

Produktene kjøper hun direkte fra leverandørene eller gjennom autoriserte forhandlere.

– Det har vært en mye større prosess enn jeg så for meg. Det har gått i ett, sier Refseth.

22-åringen viser frem eksemplarer av selvhjelpsboka si. Hun sier hun håper å kunne designe flere egne produkter som hun kan selge på nettsiden sin. Foto: Privat

I kampen mot de store tilbyderne av skjønnhetsprodukter, som Refseth erkjenner er en tøff kamp å ta, håper hun å skille seg ut med selvutviklingsprodukter og ved å være personlig – blant annet på Tiktok og Instagram:

– Overveldet og takknemlig

Trd.by møter Refseth på Revi-senteret på Tiller. Det er det familien som eier, og pappa eier også halvparten av selskapet hennes.

Og pappas hjelp er god å ha på lageret i Trondheim når hun sitter på studiebenken i Oslo.

– Det er pappa som pakker og gjør alt det der. Jeg er veldig takknemlig for det. Han er veldig flink, sier Refseth og ler.

– Jeg hadde ikke greid å få det til å gå rundt uten pappa, fortsetter hun, og legger til at også lillebror hjelper med pakkingen.

Refseth pakker en bestilling. Siden hun bor i Oslo, er det pappa Refseth og lillebror som til daglig har den arbeidsoppgaven. Foto: Ole-Fredrik Lambertsen

Nettbutikken så lyset 3. august. Planen var egentlig å lansere den i april, men Refseth oppdaget fort at ting tar tid.

Etter en drøy måned kan hun si seg lettet.

– Jeg er overveldet og takknemlig over at det har gått så bra første måneden. Det er ikke en selvfølge at noen vil kjøpe, sier Refseth.

– Jeg vet ikke hvordan starten til andre nettbutikken er, men jeg satte meg et mål om hva jeg skulle forente, og det har gått over all forventing, sier Refseth. Foto: Ole-Fredrik Lambertsen