• Aktuelt
  • Underholdning
  • Livsstil
  • Meninger
  • Uteliv
  • Trening
  • Kultur
foto
Tydelig merking vil redusere kroppspresset, mener Medietilsynet. Illustrasjonfoto. Foto: Ole-Fredrik Lambertsen
Aktuelt

Medietilsynet: Retusjert reklame bør merkes tydelig

1. juli blir det påbudt å merke reklame som viser et retusjert utseende. Det bør bli lett å få øye på denne merkingen, mener Medietilsynet.

(NTB) NTB
Publisert: 22. april 2022 kl. 12:16 Oppdatert: 22. april 2022 kl. 12:22
Del denne artikkelen på Twitter Del denne artikkelen på e-post
Ansvarlig trd.by
Line Dreier Pevik
Utviklingsredaktør Adresseavisen
Christer Solbakk Johnsen
Sjefredaktør Adresseavisen
Kirsti Husby
Kontakt og tips
trd.by@adresseavisen.no
Telefon
46 40 72 00

Adresseavisen arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Se også Redaktøransvar. Adresseavisen har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2023 © Adresseavisen.

Informasjon om bruk av «cookies» og personvernpolicy.