Blant dem bestselgere som Delia Owens «Der krepsene synger», Michelle Obamas «Min historie» og Colleen Hoovers «Det ender med oss», melder SVT.

Fremstøtet er først rettet mot det amerikanske markedet, men senere vil Spotify introdusere lydbøker til nye markeder.

– Vi har alltid ansett potensialet for lyd som ubegrenset, og lenge hevdet at vår ambisjon er å være den komplette pakken for alt lyttebehov, sier Nir Zicherman, Spotiys viseadministrerende direktør og global sjef for lydbøker og låst innhold.

Spotify har allerede et begrenset utbud av lydbøker med klassikere som «Harry Potter» og Jane Austens verker, men ser nå et voksende marked og foreløpig uutnyttet marked.

– Lydbøker representerer bare en andel på seks-syv prosent av det totale bokmarkedet, men kategorien vokser med 20 prosent fra år til år, sier Zicherman.

Prisene kommer ifølge Spotify til å være «sammenlignbare» med andre lydboktjenester.