I dag fikk årets nye NTNU-studenter en hyggelig e-post fra universitetet, med pinkoder og studentregistrering.

Dessverre var det mange søkere, som ikke hadde fått plass, som også fikk mailen.

- Alle søkerne ligger i samme database, og da er det dessverre mulig å blande kortene under slike masseutsendinger, sier Knut Veium, seksjonsjef for studieadministrative støttesystemer.

Lik trd.by på Facebook

- Salt i såret

Feilen ble rettet opp en time senere i en ny epost:

«På grunn av en feil har det blitt sendt ut informasjon om pinkode og registrering som student ved NTNU til enkelte søkere som ikke er tatt opp ved NTNU, dette beklager vi på det sterkeste.»

Mellom 3-4000 mail-fail

- Hvor mange ble rammet av epost-tabben, Veium?

- Det er vanskelig å finnet et eksakt tall på dette. Men vi som jobber med dette anslår at det er et sted mellom tre og fire tusen som ble rammet.

Han sier at de ikke har fått så mange klager etter epost-tabbene.

- Vi rettet det opp ganske kjapt, og fikk sendt kontrabeskjed om at de kunne se bort ifra den første mailen, sier Veium.

- Har det blitt gjort slike feil tidligere år?

- Vi har aldri vært borti den varianten før. Det er bare å beklage. Vi har allerede begynte å gå over rutinene våre, sier Veium.

TIL DERE SOM FIKK PLASS PÅ NTNU: 9 ting du må huske før studiestart