• Aktuelt
  • Underholdning
  • Livsstil
  • Meninger
  • Uteliv
  • Trening
  • Kultur
foto
Fra nå av skal retusjert reklame få et slikt merke øverst i høyre hjørne. Foto: Forbrukertilsynet
Aktuelt

Nå må retusjert reklame tydelig merkes

Fra og med 1. juli må all reklame der kroppens fasong, størrelse eller hud er endret ved retusjering eller manipulering, merkes.

foto
Tone Pedersen
Publisert: 1. juli 2022 kl. 11:54 Oppdatert: 1. juli 2022 kl. 11:54
Del denne artikkelen på Twitter Del denne artikkelen på e-post
Utforsk tema:
  • Kroppspress
  • Influencer
  • Retusjert
  • Forbrukertilsynet
  • Markedsføring
  • Sosiale medium
Ansvarlig trd.by
Line Dreier Pevik
Utviklingsredaktør Adresseavisen
Christer Solbakk Johnsen
Sjefredaktør Adresseavisen
Kirsti Husby
Kontakt og tips
trd.by@adresseavisen.no
Telefon
46 40 72 00

Adresseavisen arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Se også Redaktøransvar. Adresseavisen har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet 2023 © Adresseavisen.

Informasjon om bruk av «cookies» og personvernpolicy.